Dacă ai un site activ, mai ales unul de e-commerce cu paginare, filtre sau produse similare, e foarte probabil să te fi lovit în Search Console de mesajul: „Pagină alternativă cu etichetă canonică corespunzătoare”. Pentru mulți, pare ceva tehnic și abstract. În realitate, este una dintre cele mai importante secțiuni pentru a înțelege cum vede Google conținutul duplicat sau similar și cum gestionează indexarea într-un mod eficient.
Ce sunt paginile canonice și alternative?
Când mai multe pagini au conținut similar sau aproape identic, tu trebuie să-i spui lui Google care este pagina principală ce merită indexată și afișată în rezultatele de căutare. Acest lucru se face prin eticheta HTML:
Astfel, dacă ai 10 pagini aproape identice, dar doar una e importantă din punct de vedere SEO, le spui tuturor să o trimită pe Google spre cea „canonică”.
Exemplu concret într-un magazin online
Să presupunem că ai un magazin care vinde tricouri personalizate. Ai o pagină principală pentru această categorie: https://site.ro/tricouri-personalizate/
Acestea sunt paginile alternative, generate de filtrare, sortare, paginare, etc. Conținutul e aproape același (aceleași tricouri, doar ordonate altfel sau filtrate).
În toate aceste pagini alternative, vei pune în <head>:
Consolidezi autoritatea SEO într-o singură pagină, nu o risipești între 10 variante.
Îmbunătățești poziția în Google a paginii principale.
Google înțelege mai bine ce să indexeze și ce să ignore.
Ce înseamnă „Pagină alternativă cu etichetă canonică corespunzătoare”?
Acest mesaj înseamnă că:
Google a descoperit o pagină alternativă, care are o etichetă canonical validă.
Pagina nu a fost indexată, pentru că motorul de căutare a urmat instrucțiunea canonical.
Totul este în regulă din punct de vedere SEO, nu este o eroare.
Cu alte cuvinte, Google recunoaște că există mai multe variante, dar a indexat doar pagina principală, considerată cea mai importantă.
De ce totuși apare această secțiune în Search Console?
Pentru transparență. Google îți arată toate acele URL-uri:
care au fost crawl-ate,
care ar fi putut fi indexate,
dar au fost excluse din indexare pentru că au trimis canonical către o altă pagină.
Este o modalitate de a-ți spune: „Am înțeles ce vrei. Nu indexăm pagina aceasta pentru că ai spus că alta este originalul.”
Când poate deveni o problemă?
Această secțiune devine un semnal de alarmă doar în două cazuri:
Ai pus canonical greșit, de exemplu, toate paginile de produs trimit canonical spre homepage. În acest caz pierzi oportunități uriașe de indexare.
Ai canonical dinamic sau lipsă, unele URL-uri cu parametri pot rămâne „în aer” fără canonical sau cu canonical ambiguu, ceea ce duce la inconsistențe.
Ce ar trebui să faci?
Verifică dacă URL-ul canonic indicat este corect.
Poți da click în listă și vedea ce canonical are pagina respectivă.
2.Asigură-te că toate paginile cu parametri au canonical spre varianta fără parametri.
3. Nu valida remedierea dacă totul funcționează conform intenției.
Butonul „Validează remedierea” e util doar dacă ai făcut modificări și vrei ca Google să recrawl-eze.
Concluzie
„Pagină alternativă cu etichetă canonică corespunzătoare” nu este un avertisment, ci un semnal de conformitate SEO. Este dovada că ai implementat corect canonical-ul, iar Google îl respectă. Cu toate acestea, dacă vezi mii sau zeci de mii de astfel de URL-uri, este bine să verifici:
dacă URL-urile respective chiar merită să fie excluse,
dacă canonical-urile sunt setate intenționat,
dacă nu ai pierderi de oportunitate în indexare din cauza automatizărilor.
Dacă ai un site activ, mai ales unul de e-commerce cu paginare, filtre sau produse similare, e foarte probabil să te fi lovit în Search Console de mesajul: „Pagină alternativă cu etichetă canonică corespunzătoare”.
Pentru mulți, pare ceva tehnic și abstract. În realitate, este una dintre cele mai importante secțiuni pentru a înțelege cum vede Google conținutul duplicat sau similar și cum gestionează indexarea într-un mod eficient.
Ce sunt paginile canonice și alternative?
Când mai multe pagini au conținut similar sau aproape identic, tu trebuie să-i spui lui Google care este pagina principală ce merită indexată și afișată în rezultatele de căutare. Acest lucru se face prin eticheta HTML:
Astfel, dacă ai 10 pagini aproape identice, dar doar una e importantă din punct de vedere SEO, le spui tuturor să o trimită pe Google spre cea „canonică”.
Exemplu concret într-un magazin online
Să presupunem că ai un magazin care vinde tricouri personalizate. Ai o pagină principală pentru această categorie:
https://site.ro/tricouri-personalizate/
Dar mai ai și:
https://site.ro/tricouri-personalizate/?culoare=alb
https://site.ro/tricouri-personalizate/?culoare=rosu
https://site.ro/tricouri-personalizate/?marime=M
https://site.ro/tricouri-personalizate/page/2/
Acestea sunt paginile alternative, generate de filtrare, sortare, paginare, etc.
Conținutul e aproape același (aceleași tricouri, doar ordonate altfel sau filtrate).
În toate aceste pagini alternative, vei pune în
<head>
:De ce este important sa pui
rel="canonical"
?Ce înseamnă „Pagină alternativă cu etichetă canonică corespunzătoare”?
Acest mesaj înseamnă că:
Cu alte cuvinte, Google recunoaște că există mai multe variante, dar a indexat doar pagina principală, considerată cea mai importantă.
De ce totuși apare această secțiune în Search Console?
Pentru transparență. Google îți arată toate acele URL-uri:
Este o modalitate de a-ți spune: „Am înțeles ce vrei. Nu indexăm pagina aceasta pentru că ai spus că alta este originalul.”
Când poate deveni o problemă?
Această secțiune devine un semnal de alarmă doar în două cazuri:
Ce ar trebui să faci?
Poți da click în listă și vedea ce canonical are pagina respectivă.
2. Asigură-te că toate paginile cu parametri au canonical spre varianta fără parametri.
3. Nu valida remedierea dacă totul funcționează conform intenției.
Butonul „Validează remedierea” e util doar dacă ai făcut modificări și vrei ca Google să recrawl-eze.
Concluzie
„Pagină alternativă cu etichetă canonică corespunzătoare” nu este un avertisment, ci un semnal de conformitate SEO. Este dovada că ai implementat corect canonical-ul, iar Google îl respectă. Cu toate acestea, dacă vezi mii sau zeci de mii de astfel de URL-uri, este bine să verifici:
Articol oferit de agentia SEO
Magistral Marketing
www.magistralmarketing.ro
Categorii