Agentie SEO | Agentie de Marketing Online | Agentie Social Media Marketing

  • Home
  • Ce înseamnă „Pagină alternativă cu etichetă canonică corespunzătoare” în Google Search Console?

Dacă ai un site activ, mai ales unul de e-commerce cu paginare, filtre sau produse similare, e foarte probabil să te fi lovit în Search Console de mesajul: „Pagină alternativă cu etichetă canonică corespunzătoare”.
Pentru mulți, pare ceva tehnic și abstract. În realitate, este una dintre cele mai importante secțiuni pentru a înțelege cum vede Google conținutul duplicat sau similar și cum gestionează indexarea într-un mod eficient.

Când mai multe pagini au conținut similar sau aproape identic, tu trebuie să-i spui lui Google care este pagina principală ce merită indexată și afișată în rezultatele de căutare. Acest lucru se face prin eticheta HTML:

<link rel="canonical" href="https://site.ro/pagina-principala/" />

Astfel, dacă ai 10 pagini aproape identice, dar doar una e importantă din punct de vedere SEO, le spui tuturor să o trimită pe Google spre cea „canonică”.

Exemplu concret într-un magazin online

Să presupunem că ai un magazin care vinde tricouri personalizate. Ai o pagină principală pentru această categorie: https://site.ro/tricouri-personalizate/

Dar mai ai și:

  • https://site.ro/tricouri-personalizate/?culoare=alb
  • https://site.ro/tricouri-personalizate/?culoare=rosu
  • https://site.ro/tricouri-personalizate/?marime=M
  • https://site.ro/tricouri-personalizate/page/2/

Acestea sunt paginile alternative, generate de filtrare, sortare, paginare, etc.
Conținutul e aproape același (aceleași tricouri, doar ordonate altfel sau filtrate).

În toate aceste pagini alternative, vei pune în <head>:

<link rel="canonical" href="https://site.ro/tricouri-personalizate/" />

De ce este important sa pui rel="canonical"?

  • Eviți conținutul duplicat în ochii Google.
  • Consolidezi autoritatea SEO într-o singură pagină, nu o risipești între 10 variante.
  • Îmbunătățești poziția în Google a paginii principale.
  • Google înțelege mai bine ce să indexeze și ce să ignore.

Acest mesaj înseamnă că:

  • Google a descoperit o pagină alternativă, care are o etichetă canonical validă.
  • Pagina nu a fost indexată, pentru că motorul de căutare a urmat instrucțiunea canonical.
  • Totul este în regulă din punct de vedere SEO, nu este o eroare.

Cu alte cuvinte, Google recunoaște că există mai multe variante, dar a indexat doar pagina principală, considerată cea mai importantă.

Pentru transparență. Google îți arată toate acele URL-uri:

  • care au fost crawl-ate,
  • care ar fi putut fi indexate,
  • dar au fost excluse din indexare pentru că au trimis canonical către o altă pagină.

Este o modalitate de a-ți spune: „Am înțeles ce vrei. Nu indexăm pagina aceasta pentru că ai spus că alta este originalul.”

Această secțiune devine un semnal de alarmă doar în două cazuri:

  1. Ai pus canonical greșit, de exemplu, toate paginile de produs trimit canonical spre homepage. În acest caz pierzi oportunități uriașe de indexare.
  2. Ai canonical dinamic sau lipsă, unele URL-uri cu parametri pot rămâne „în aer” fără canonical sau cu canonical ambiguu, ceea ce duce la inconsistențe.

Ce ar trebui să faci?

  1. Verifică dacă URL-ul canonic indicat este corect.

Poți da click în listă și vedea ce canonical are pagina respectivă.

2. Asigură-te că toate paginile cu parametri au canonical spre varianta fără parametri.

3. Nu valida remedierea dacă totul funcționează conform intenției.


Butonul „Validează remedierea” e util doar dacă ai făcut modificări și vrei ca Google să recrawl-eze.

Concluzie

„Pagină alternativă cu etichetă canonică corespunzătoare” nu este un avertisment, ci un semnal de conformitate SEO. Este dovada că ai implementat corect canonical-ul, iar Google îl respectă. Cu toate acestea, dacă vezi mii sau zeci de mii de astfel de URL-uri, este bine să verifici:

  • dacă URL-urile respective chiar merită să fie excluse,
  • dacă canonical-urile sunt setate intenționat,
  • dacă nu ai pierderi de oportunitate în indexare din cauza automatizărilor.

Articol oferit de agentia SEO

Magistral Marketing

www.magistralmarketing.ro