În Google Search Console, la secțiunea Indexare > Pagini, poți vedea uneori un mesaj care sună confuz: „Accesată cu crawler – nu este indexată”
Dacă ai mii de pagini în această stare (cum se vede în cazul prezentat – 4.260 de pagini!), e momentul să investighezi serios. Aceste pagini au fost văzute de Googlebot, dar nu au fost incluse în rezultatele de căutare.
Ce înseamnă concret ,,Accesată cu crawler – nu este indexată,, în Google Search Console?
Google a reușit să acceseze pagina (nu este blocată de robots.txt sau noindex) dar a decis să NU o indexeze
Asta înseamnă că:
Pagina nu apare în rezultatele Google
Nu aduce trafic organic
Este considerată „neimportantă” sau „duplicată” de către Google
De ce se întâmplă asta?
Cele mai frecvente motive sunt:
1. Conținut duplicat sau prea asemănător cu alte pagini
Dacă pagina are conținut aproape identic cu alte pagini (ex: produse foarte similare, cu descrieri copiate), Google poate ignora varianta considerată redundantă.
2. Calitate scăzută a conținutului
Google filtrează paginile:
cu foarte puțin text (ex: doar o poză + titlu)
cu informație banală, lipsită de valoare
pagini goale sau incomplete
3. Lipsă de linkuri interne
Dacă nu există nicio altă pagină care trimite către aceste URL-uri, Google le consideră izolate, deci neimportante.
4. Pagină de filtrare, sortare sau parametri (ex: ?orderby=)
Unele pagini generate automat (variații de produse, filtre) sunt ignorate dacă Google le consideră „tehnice” sau nerelevante pentru utilizator.
5. Indexare întârziată din lipsă de resurse
Pentru site-uri mari, Google indexează doar o parte din conținut în funcție de autoritate, crawl budget, sitemap etc. Paginile noi pot fi lăsate „în așteptare”.
Cum rezolvi această problemă de neindexare Google?
1. Prioritizează paginile importante
Verificam lista celor 4.260 de pagini afectate:
Sunt pagini de produs valoroase?
Sunt categorii strategice?
Dacă da, treci la pașii următori
2. Verifică fiecare pagină cu Inspectare URL
În GSC introdu URL si vezi dacă:
Are noindex
Are canonical spre altă pagină
A fost blocată sau nu
3. Optimizează conținutul
Adaugă text original, valoros
Scrie descrieri unice pentru produse
Include elemente media (imagini optimizate, recenzii, etc.)
4. Adaugă linkuri interne către aceste pagini
De exemplu:
din meniuri sau homepage
din articole de blog
din alte produse sau categorii
5. Asigură-te că paginile sunt în sitemap.xml
Dacă Google nu le vede în sitemap, poate presupune că nu sunt importante.
6. Folosește „Solicită indexarea” pentru cele mai relevante
Nu trimite mii de pagini. Începe cu cele mai valoroase (produse populare, categorii mari).
Când să folosești „Validează remedierea” în Google Search Console?
Butonul „Validează remedierea” nu forțează Google să indexeze paginile, dar îi transmite că ai luat măsuri. Folosește-l:
după ce ai îmbunătățit conținutul
după ce ai adăugat linkuri interne
după ce ai verificat că nu există erori tehnice
Concluzie
„Accesată cu crawler – nu este indexată” înseamnă că Google ți-a văzut paginile, dar nu le consideră suficient de valoroase pentru a le afișa. Nu este o eroare tehnică, ci o decizie de calitate. Trebuie să dovedești că pagina merită să fie indexată.
În Google Search Console, la secțiunea Indexare > Pagini, poți vedea uneori un mesaj care sună confuz:
„Accesată cu crawler – nu este indexată”
Dacă ai mii de pagini în această stare (cum se vede în cazul prezentat – 4.260 de pagini!), e momentul să investighezi serios. Aceste pagini au fost văzute de Googlebot, dar nu au fost incluse în rezultatele de căutare.
Ce înseamnă concret ,,Accesată cu crawler – nu este indexată,, în Google Search Console?
Google a reușit să acceseze pagina (nu este blocată de robots.txt sau
noindex
) dar a decis să NU o indexezeAsta înseamnă că:
De ce se întâmplă asta?
Cele mai frecvente motive sunt:
1. Conținut duplicat sau prea asemănător cu alte pagini
Dacă pagina are conținut aproape identic cu alte pagini (ex: produse foarte similare, cu descrieri copiate), Google poate ignora varianta considerată redundantă.
2. Calitate scăzută a conținutului
Google filtrează paginile:
3. Lipsă de linkuri interne
Dacă nu există nicio altă pagină care trimite către aceste URL-uri, Google le consideră izolate, deci neimportante.
4. Pagină de filtrare, sortare sau parametri (ex: ?orderby=)
Unele pagini generate automat (variații de produse, filtre) sunt ignorate dacă Google le consideră „tehnice” sau nerelevante pentru utilizator.
5. Indexare întârziată din lipsă de resurse
Pentru site-uri mari, Google indexează doar o parte din conținut în funcție de autoritate, crawl budget, sitemap etc. Paginile noi pot fi lăsate „în așteptare”.
Cum rezolvi această problemă de neindexare Google?
1. Prioritizează paginile importante
Verificam lista celor 4.260 de pagini afectate:
Dacă da, treci la pașii următori
2. Verifică fiecare pagină cu Inspectare URL
În GSC introdu URL si vezi dacă:
noindex
3. Optimizează conținutul
4. Adaugă linkuri interne către aceste pagini
De exemplu:
5. Asigură-te că paginile sunt în sitemap.xml
Dacă Google nu le vede în sitemap, poate presupune că nu sunt importante.
6. Folosește „Solicită indexarea” pentru cele mai relevante
Nu trimite mii de pagini. Începe cu cele mai valoroase (produse populare, categorii mari).
Când să folosești „Validează remedierea” în Google Search Console?
Butonul „Validează remedierea” nu forțează Google să indexeze paginile, dar îi transmite că ai luat măsuri.
Folosește-l:
Concluzie
„Accesată cu crawler – nu este indexată” înseamnă că Google ți-a văzut paginile, dar nu le consideră suficient de valoroase pentru a le afișa. Nu este o eroare tehnică, ci o decizie de calitate. Trebuie să dovedești că pagina merită să fie indexată.
Articol oferit de agentia SEO
Magistral Marketing
www.magistralmarketing.ro
Categorii